Witajcie jestem tu świeżynką

. Jestem studentką psychologii klinicznej, jeszcze trochę i kończę. Chętnie podtrzymam wirtualnie na duchu strapionych. Sama przeszłam przez zaburzenia adaptacyjne związane z cieżkim stresem w wieku dojrzewania u mnie głównie związane to było z nadmiarem obowiązkow, ciągnięciem kilku szkół na raz itp. Wiele w moim życiu zdarzyło się sytuacji, które przekroczyły moje zasoby psychiczne, dlatego rozumiem doskonale wszystkich cierpiących z powodu nerwicy.
Dla pokrzepienia powiem tym, którzy tak strasznie boją się psychozy i schizofrenii, że osoby chore na zaburzenia psychotyczne wierzą w realność swoich objawów, osoby chore na schizofrenie nie dopytują się co im jest, w fazie ostrej psychozy nie są świadome co się z nimi dzieje, nie interesują się faktem co to za choroba, nie dociekają przyczyn i objawów u lekarza. Wiele osób czuje się lepiej, kiedy trafia do szpitala- do tego stopnia nawet, że znam przypadki osób, które twierdzą, że w szpitalu polepszyło im się "bez leków"- oczywiście to nieprawda, bo leki otrzymują- choćby dożylnie, jeśli jest ryzyko, że pacjent nie przyjmie tabletki. Omamy i urojenia to tzw objawy pozytywne, w przeciwieństwie do apatii, wycofania itp, które z kolei są objawami negatywnymi. Wszyscy, którzy boją się, że zwariują- to tylko "chore" irracjonalne myśli- człowiek jak się czegoś boi- jego zmysły się wyostrzają- wsłuchuje się w siebie- szuka objawów potwierdzających "nienormalność". Osoby psychotyczne mają poczucie, że to wszystko co się dzieje - jest realne- nie przekonują ich żadne argumenty w ostrej fazie psychozy. Jeszcze coś- jest coś takiego jak pseudohalucynacja- pozwolę sobie tu zacytować: