odstawienie SSRI a metabolizm / chudnięcie

Tutaj natomiast zadać możemy ogólne pytanie związane z lekami.
Być może martwisz się uzależnieniem, zastanawiasz się czy warto je brać itp.
To właśnie możesz wyrazić tutaj.
ODPOWIEDZ
marselozi
Zarejestrowany Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 lipca 2017, o 00:47

22 maja 2019, o 01:09

Cześć :)
SSRI biore od wielu lat, będzie z 5-6, wcześniej byłem zawsze chudzielcem który mógł zjeść wszystko i nie przytyć nic, po lekach się to niestety zmieniło i należy do tej szerokiej grupy osób które po SSRI srogo przytyły. Najgorsze jest to, że leki na mnie już praktycznie kompletnie nie działają, kiedyś całkowicie oczyszczały mnie z lęków więc 3 lata temu je odstawiłem, niestety nieleczona nerwica wróciła i szybko wróciłem też do leków, jednak tym razem coś nie zatrybiło i lęki nie ucichły. Dopiero to wspaniałe forum oraz kilka innych technik mi pomogły się uporać z problemem i na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że wyszedłem z zaburzenia w 90%. No ale są jeszcze te nieszczęsne leki, ktoś może zapytać dlaczego tak długo je biore mimo, że moim zdaniem już nie działają ? Ponieważ ostawienie bardzo źle na mnie wpływa, bóle i prądy w głowie są nie do życia. Teraz jednak wziąłem się za to, odstawiam powoli i stopniowo, zszedłem już do połowy dawki.
Teraz moje pytanie: czy po odstawieniu leków waga zaczeła wam spadać? Marze o powrocie do wagi sprzed farmakoterapii ale obawiam się, że tyle lat brania leków totalnie zabiło mój metabolizm na dobre... Jakie są wasze doświadczenia ?
Pozdrawiam :)
Wojciech
Odburzony Wolontariusz Forum
Posty: 1918
Rejestracja: 10 kwietnia 2010, o 22:49

24 maja 2019, o 19:40

Sama to tak nie spadnie :D ale jak odstawisz ssri i trochę diety dodasz do tego i ruchu chociaż umiarkowanego aby kalorie były na minusie to jasne że waga opadnie.
Nerwicowiec - Ten typ tak ma.
http://www.imtech.com.pl
Awatar użytkownika
witorrr98
Odburzony Wolontariusz Forum
Posty: 1435
Rejestracja: 17 października 2017, o 23:08

24 maja 2019, o 21:58

Tak jak napisał Wojciech.Po odstawieniu leków dostosuj aktywność fizyczną i dietę pod siebie z lekko ujemnym bilansem kalorii i odpowiadając na Twoje pytanie o metabolizm, to nie jestem specjalistą, lecz jeśli po odstawieniu leków i wdrożeniu zasad podanych powyżej, zaczniesz redukować tkankę tłuszczową, to powinno być okey.
:fly:-Najlepsza emotka na stronce :DD

Jeśli opowiadasz na moje posty na forum, zawsze cytuj, bo nigdy się nie dowiem, że ktoś się ze mną nie zgadza :yhy
Awatar użytkownika
Nerwowy
Hardcorowy "Ryzykant" Forum
Posty: 336
Rejestracja: 12 sierpnia 2018, o 15:09

24 maja 2019, o 22:22

Podobnie sporo przytyłem, lekarz twierdzi, że to nie od tego, tylko, że dzięki lekom, mniej się stresuje i więcej jem ;D SSRI niedawno rzucałem i nie biorę dopiero od 20 dni.

Robię sobie dietę bez zbóż (czyli unikam chleba, makaronów, ciast, wszystkiego co ma pszenice, zboże, etc.). Na razie schudłem 1,5 kg :)
"Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” Albert Einstein.

“Nie mogę się lękać. Strach zabija umysł. Strach jest małą śmiercią, która niesie ze sobą całkowite unicestwienie. Stawię mu czoło. Pozwolę, aby zalał mnie i przelał się przeze mnie, a kiedy odpłynie, obrócę oko swej jaźni i spojrzę na jego drogę. Tam, gdzie przeszedł strach, nie będzie już nic. Zostanę tylko ja.” Frank Herbert, Diuna
marselozi
Zarejestrowany Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 lipca 2017, o 00:47

30 maja 2019, o 00:49

Nerwowy, powiedz mi proszę, czy próbowałeś schudnąć jeszcze na lekach? Jeśli tak to z jakim skutkiem ? Teraz po odstawieniu schudłeś w 20 dni 1,5kg, to dobry wynik, jesteś na ujemnym bilansie kalorycznym ? Ćwiczysz do tego ? :)
marselozi
Zarejestrowany Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 lipca 2017, o 00:47

30 maja 2019, o 00:52

dzięki wam za odpowiedzi :) wiem, że bez ujemnego bilansu kcal się nie schudnie, ale metabolizm ma też tutaj kluczowa rolę, kiedyś mogłem jeść co chciałem i mnie nie ruszało nic a teraz mimo, że pilnuje się, ograniczyłem bardzo słodycze, gazowane napoje itp to nawet będąc na diecie i ćwicząc, ciężko coś zrzucić, waga leci ale w porażająco wolnym tempie mimo ogromu pracy w to włożonej .... :(
Awatar użytkownika
Nerwowy
Hardcorowy "Ryzykant" Forum
Posty: 336
Rejestracja: 12 sierpnia 2018, o 15:09

30 maja 2019, o 14:45

marselozi pisze:
30 maja 2019, o 00:49
Nerwowy, powiedz mi proszę, czy próbowałeś schudnąć jeszcze na lekach? Jeśli tak to z jakim skutkiem ? Teraz po odstawieniu schudłeś w 20 dni 1,5kg, to dobry wynik, jesteś na ujemnym bilansie kalorycznym ? Ćwiczysz do tego ? :)
Zacząłem dietę wraz z odstawianiem leku.

Ogólnie jakoś się nie katuje za mocno.

Nie jem w ogóle chleba, pszenicy, makaronów, etc. Do tego zacząłem biegać i pić regularnie wodę (wcześniej potrafiłem cały dzień nic nie pić). Oczywiście staram się ograniczać przekąski typu chipsy, lody, etc. Wcześniej gdy miałem największego doła przez nerwice, pocieszałem się trochę paczkami chipsów ;D

Na razie zaliczyłem duży spadek, ale to pewnie przez zmiany drobnych nawyków. Teraz pewnie wszystko zwolni i waga będzie wolniej spadać.
"Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” Albert Einstein.

“Nie mogę się lękać. Strach zabija umysł. Strach jest małą śmiercią, która niesie ze sobą całkowite unicestwienie. Stawię mu czoło. Pozwolę, aby zalał mnie i przelał się przeze mnie, a kiedy odpłynie, obrócę oko swej jaźni i spojrzę na jego drogę. Tam, gdzie przeszedł strach, nie będzie już nic. Zostanę tylko ja.” Frank Herbert, Diuna
ODPOWIEDZ