Ogłoszenia:
1. Nowi użytkownicy, którzy nie przekroczą progu 30 napisanych postów, mają zablokowaną możliwość wstawiania linków do wszelakich komentarzy.
2. Usuwanie konta na forum - zobacz tutaj: jak usunąć konto?

Poczucie własnej wartości?

Forum dotyczące problemu jakim jest fobia społeczna oraz inne fobie specyficzne.
Umieszczamy tutaj swoje historie, pytania i wątpliwości.
ODPOWIEDZ
Rusty
Zarejestrowany Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 25 października 2013, o 21:24

3 marca 2019, o 09:02

Hej.

Jestem już dawno po etapie swojego „zaburzenia”, aktualnie po prostu żyję - studiuję kierunek, na którym niesamowicie się spełniam, spotykam się ze znajomymi, odpoczywam, biegam, czasem chodzę na siłownię… Niby wszystko ładnie i pięknie, ale…

No właśnie. Nadal mam problem z pewnością siebie, asertywnością i poczuciem własnej wartości. Co to znaczy? Ano - nie czuję się wciąż zbyt swobodnie w relacjach międzyludzkich, mam problem z powiedzeniem „nie”, bardzo nie lubię sytuacji konfliktowych, generalnie - boję się ich i unikam jak tylko mogę. Co mogę powiedzieć - potem zwyczajnie źle się czuję, że nie zawalczyłem o swoje, że nie powiedziałem „nie”. Myślę, że jest to szczególnie frustrujące i smutne dla mnie jako mężczyzny - pozbawia to takiej „energii życiowej”, podkopuje pewność siebie. Wydaje mi się, że bardzo przywiązuję wagę do opinii innych na mój temat, w zasadzie na jej podstawie chyba buduję poczucie własnej wartości.